Култ към себе си


От всички страни ни заливат съвети, препоръки, споделен опит и какви ли още не писания как да станем неотразими. Е, май рецепта как да стане това, няма. Следвах различни практики, тренирах тялото си, упражнявах ума си, абстрахирах се, но резултатът е все така не в моя полза.

Преди дни се събудих с един гениален проблясък – всички свежи идеи ми хрумват, когато се събуждам. На някои им просветва под душа – на мен обаче, моите мисли лениво ми говорят в леглото сутрин.

И така, да не се отплесвам, онази сутрин ме споходи следната хрумка, която ми се стори симпатична. Защо да не издигна в култ самата себе си. Като си помисля, винаги съм била харесвана, само аз не се харесвах в годините. Бях слаба и издължена в годините на култа към Кейт Мос, но все нещо не ми достигаше – или бюста ми беше несъразмерно голям, или все не достигах заветния минимум в килограми. После бях пищна блондинка със меки форми и пак ме харесваха и то много, но аз не се харесвах. После косата ми – ту руса, ту дълга – ту по-тъмна и модна или къса и рошава, ама да му се не знае, все една крачка преди съвършенството. Мъжете ме боготворят, а аз капризнича.

Каква досада!

От няколко дни реших да изненадам света, защото се харесвам и искам да се харесвам, но май изненадах само себе си. Другите все така ме харесват без да се взират в моите бръчки или малки възглавнички върху кръста – те ме харесват заради това, което съм и което виждат със сърцето.

И аз прогледнах мили дами, и съм благодарна на това тяло, което въпреки изтезанията, все още ме търпи, а и добре ми стои. Аз обичам  своето тяло и се чувствам страхотно в своята кожа.

Култът към себе си е страхотна философия, която може да те направи щастлива и успешна. Мисля да я следвам, докато съм жива…

Leave a Reply

